July 13, 2010

Худлаа хэлэхийн үнэн



Францын гүн ухаантан Ваувенаржес “Бүх хүмүүс үнэнч шударга төрж, үхэхдээ худалч болдог” хэмээн хэлсэн байдаг. Ихэнх хүмүүст өөрт учирч болох элдэв бэрхшээлээс зайлсхийхийн тулд өдөрт хэдэн ч удаа гэм хоргүй, “цагаан”-аар худал хэлэх шаардлага гардаг.

Тэгвэл худал хэлэх хамгийн түгээмэл дөрвөн шалтгаан байдаг гэнэ. 1. Аливаа зүйлийг өөртөө хурдан олж авах эсвэл эвгүй байдлаас гарахын тулд “Энэ илтгэл надад өнөөдрийн 5 цаг гэхэд хэрэгтэй байна” гэх юм уу “би тань руу залгасан боловч утас чинь чөлөөгүй байсан” гэх мэтээр хэлдэг.

2. Шинэ танилдаа өөрийнхөө талаар таатай сэтгэгдэл төрүүлж, илүү аятайхан харагдахын тулд “Би өглөө болгон гүйдэг” гэх юм уу эсвэл “Би ер нь сүүлийн үед их өөрчлөгдөж байгаа л даа” гэж сайрхана.

3. Илүү боловсон байдлаар уучлалт гуйхын тулд “Би үдэшлэгт очмоор л байна. Даанч ажилтай болчихлоо” гэдэг.

4. Хэн нэгний мэдрэмжийг хамгаалахын тулд “Энэ зангиа танд үнэхээр сайхан зохиж байна” хэмээн хэлдэг.

Мэдээж энэ бүхний дараа хүнд худлаа хэлсэн юм шиг санагддаггүй нь лавтай. Харин та...

1 comment: